• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

PRO VITA București

  • Despre noi
    • Cine suntem
    • Misiune și viziune
    • Carta PRO VITA
    • Ambasadori
    • Scurt istoric
    • @ CONTACT
  • Activități
    • Social-umanitare
    • Consiliere și asistență
      • Consiliere în sarcina nedorită
      • Program de sprijin pentru mame
      • Terapie și vindecare post-avort
    • Educație publică
      • Vreau să aflu!
      • Campanii publicitare
      • Website-uri resursă
    • Centrul juridic
      • Prezentare
      • Influențarea deciziilor
      • Acțiuni în instanță
    • Manifestări
    • Scrisori și declarații
    • Analize și comentarii
    • Publicații
    • Relaţii internaţionale
    • Rapoarte de activitate
  • Implică-te
    • Donează
    • 3,5% din impozit
    • Sponsorizează
    • Voluntariat / adeziune
  • Resurse
    • Materiale promo
    • Date şi statistici
    • Bioetica
    • Legislația familiei
    • Biblioteca
  • Blog
  • English
    • Who we are
    • Our Charter
    • Our beginnings
    • Donate
  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Spre „școala online” permanentă

21 iulie 2020

Cel mai îngrijorător aspect al situației cu „școala online” este acela că autoritățile administrative (ministerul Educației, în speță) au început să emită reglementări cu caracter general – care sunt exclusiv de competența legii organice – cu potențial de a permanentiza așa-zisa „școală online” sub pretexte diverse, din care pandemia este doar unul.

Spre exemplu, Ordinul de ministru nr. 4135/2020 „pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line” stipulează că

„Ministerul Educației … poate decide, în cazuri justificate (de exemplu, suspendarea cursurilor ca urmare a instituirii, pe teritoriul României, a stării de urgență) și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, că evaluarea la anumite discipline/module poate fi realizată și on-line.”

Cu alte cuvinte, în loc să fie limitată strict la perioada stării de urgență, „școala online” ar putea deveni „noua normalitate” în, practic, orice situație pe care ministerul o va aprecia drept „justificată”.

Remarcăm că la data emiterii OM nu exista un temei legal pentru acesta, legea Educației Naționale neprevăzând predarea/evaluarea online pentru învățământul preuniversitar. Or, actele administrative aplică legea, nu se fac ele însele lege. De asemenea, expresia „de exemplu” este interzis a fi utilizată în acte normative, care trebuie formulate clar și exhaustiv pentru a fi evitate abuzurile.

Deși deciziile administrative pot fi contestate în instanță, considerăm problematic că prevederi de o importanță capitală pentru procesul de educație din România sunt formulate neliniștitor de vag sau chiar cu abateri de la litera legii.

De aceea, atât Memoriul celor 25 de asociații pentru redeschiderea școlilor din toamnă, cât și petiția cetățenească suport al acestuia (semnată deja de peste 21.000 de părinți!) solicită limitarea strictă a posibilității predării/evaluării în mod online în învățământul preuniversitar DOAR la perioada stării de urgență.

Blog scoala online

Să rămânem în legătură

Abonați-vă la newsletter-ul nostru!


Abonare

Footer

Media sociale

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

Navigare

  • Despre noi
  • Activităţi
  • Blog
  • Contact

In English

  • Who we are
  • Our beginnings
  • Donate

Căutare

Copyright © 2005–2023 · Asociația PRO VITA București. Toate drepturile rezervate.
Găzduire: Nopți albe