• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

PRO VITA București

Pentru viață. Pentru familie

  • Despre noi
    • Cine suntem
    • Misiune și viziune
    • Carta PRO VITA
    • Ambasadori
    • Scurt istoric
    • @ CONTACT
  • Activități
    • Social-umanitare
    • Consiliere și asistență
      • Consiliere în sarcina nedorită
      • Program de sprijin pentru mame
      • Terapie și vindecare post-avort
    • Educație publică
      • Vreau să aflu!
      • Campanii publicitare
      • Website-uri resursă
    • Centrul juridic
      • Prezentare
      • Influențarea deciziilor
      • Litigii
    • Manifestări
    • Scrisori și declarații
    • Analize și comentarii
    • Publicații
    • Relaţii internaţionale
    • Rapoarte de activitate
  • DONEAZĂ!
    • Donează
    • 3,5% din impozit
    • Sponsorizează
    • Voluntariat / adeziune
  • Resurse
    • Materiale promo
    • Date şi statistici
    • Bioetica
    • Legislația familiei
    • Biblioteca
  • Blog
  • English
    • Who we are
    • Our Charter
    • Our beginnings
    • Donate
  • Facebook
  • Telegram
  • Twitter

O samavolnicie: concedierea personalului din asistență socială care nu se vaccinează

21 octombrie 2021

Parlamentul este presat să dezbată în mare viteză, în doar câteva zile, o propunere legislativă care condiționează, practic, păstrarea locului de muncă al personalului medical și al celui din asistența socială de vaccinare, deși aceasta nu este obligatorie.

În mod special, având în vedere statutul asociației noastre, suntem preocupați de faptul că propunerea legislativă încalcă art. 47(2) din Constituție, care prevede dreptul la asistență socială al beneficiarilor din centrele rezidențiale, centrele de plasament pentru copii și din căminele de bătrâni, prin afectarea unei scheme de personal și așa foarte deficitare.

Constatăm că vaccinarea este impusă indirect, prin constrângere, deoarece persoanele care nu pot să suporte costurile testării nu își pot păstra locul de muncă decât dacă se vaccinează. Costurile testelor antigen sau RT-PCR sunt foarte ridicate raportat la puterea de cumpărare a cetățenilor, întrucât statul nu a luat măsuri de a plafona prețul testelor la o valoare care să faciliteze cetățenilor accesul la efectuarea acestora.

Ca întotdeauna când vine vorba despre domeniul nostru de interes, am remis comisiilor de specialitate ale Senatului un punct de vedere temeinic.

Din păcate, dată fiind situația, este clar că această propunere legislativă cu grave vicii semnalate și de Avocatul Poporului nu poate fi oprită de asemenea „fleacuri” precum încălcarea a vreo 3 articole din Constituție. Cel mai probabil, așa cum s-a mai întâmplat, la data la care Curtea Constituțională va constata că actul normativ contravine legii fundamentale, acesta își va fi produs deja efectele cele mai grave.

De asemenea, dată fiind presiunea politică de a adopta în doar câteva zile o lege care afectează drepturi fundamentale, procesul legislativ se transformă într-un simulacru sinistru de democrație.

Aceasta este starea reală a „statului de drept” în România.

–
(* Propunere legislativă privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unități publice și private, L454/2021)

Blog

Păstrăm legătura

Abonați-vă la newsletter-ul nostru, „Semne vitale”


Mă abonez aici!

Footer

  • Facebook
  • Telegram
  • Twitter
  • Cine suntem
  • Blog
  • DONEAZĂ
  • Contact
  • Who we are
  • Our Charter

Copyright © 2005–2025 · Asociația PRO VITA București. Toate drepturile rezervate. Găzduire: Nopți albe